勇者大戰小強 – 創意教育組

有一日勇者仁傑喺道場練完劍返屋企嘅時候,就聽到魔女歌莉喺屋裡面大聲呼叫:「勇者哥哥救命呀~」

仁傑立即拔出腰間嘅配劍破門而入:「勇者哥哥喺度,邊度有妖怪?」

歌莉:「救命~有小強(曱甴)呀! ! ! 」

仁傑:「歌莉等我嚟,不過殺曱甴係唔使用劍嘅,用……」

歌莉:「我知!我知!係咪要用魔法啊?勇者哥哥你頂住先,等我而家即刻畫魔法陣。」

仁傑:「你咪畫魔法陣呀!一用魔法間屋就冇架喇!」

歌莉:「咁唔用魔法,可以用啲咩啊?」

仁傑:「其實殺曱甴用番梘水咪得囉。」

歌莉:「番梘水?平時我洗白白嗰啲?」

仁傑:「係呀。不過我哋要將高濃度嘅番梘水入落噴壺噴佢先得啊。」

歌莉:「係咪因為小強唔鍾意乾淨。所以幫佢沖涼就會死晒喇?」

仁傑:「梗係唔係啦。我哋要知己知彼先可以百戰百勝嘅。你知唔知道小強本身係咩嘢先?」

歌莉:「小強係曱甴。曱甴係…昆蟲…?」

仁傑:「無錯!小強本身係昆蟲,佢呼吸係用腹部上面嘅氣孔(Spiracle)。大部份昆蟲嘅身體表面都會分泌油脂以保持氣孔暢通,從而防止水分走入呼吸系統。所以,就算佢哋跌落水都唔會浸親架。不過,番梘水係表面活性劑(Surfactant),佢會令水嘅表面張力(Surface Tension)下降,導致水容易經由氣孔進入呼吸系統,最終令小強窒息而死。」

歌莉:「勇者哥哥果然係識好多嘢。等我仲以為用番梘水『毒』死佢添。」

仁傑:「歌莉你咁講其實都啱一半啦。因為利用番梘水殺死小強或者其他昆蟲背後嘅原理,其實仲有好多唔同嘅說法,啱啱所講嘅窒息而死只係其中一個解說。」

歌筣:「咁仲有咩原因呀?」

仁傑:「等我慢慢解釋下啦!其實係同番梘水嘅濃度、昆蟲嘅大細同佢哋身上角質層嘅厚薄有關嘅!濃度高嘅番梘水有機會溶解角質層表面嘅蠟,冇咗依層蠟,佢哋身體入面嘅水分就會較易蒸發,導致『脫水』而死。如果昆蟲嘅角質層較薄,或者身體細小嘅話,番梘水就有機會滲入佢哋嘅身體;由於細胞膜嘅主要成份係脂肪,所以番梘水會分解細胞膜並破壞細胞,就係你所謂嘅『毒』死喇!」

歌莉:「原來係咁,不過無所謂啦~總之番梘水就係小強嘅剋星啦!話時話,隻小強去咗邊?」

仁傑:「一定係我勇者個名嚇走咗佢啦~哈哈哈~」仁傑心聲:「好在走咗…其實我都好怕小強架…」

考考你:
仁傑所講嘅表面活性劑(Surfactant),除咗番梘水之外,仲有咩例子呢?

資料來源:
https://www.youtube.com/watch?v=uofrizDudpA
https://www.youtube.com/watch?v=-qS6nt1zuq8
https://en.wikipedia.org/wiki/Insecticidal_soap