白醋中的醋酸可以殺死黴菌衣物不會有霉味 – 創意教育組

小新:「媽咪,爸爸今個月係咪無俾家用你?」

美呀:「佢一早俾咗啦,個死佬邊夠膽遲俾我!」

小新:「咁點解屋企洗啲衫咁大陣味嘅?仲以為你無錢買洗衣液添!」

美呀:「無法啦!夏天成日落雨,天氣又悶熱,啲衫都乾唔切,你阿爸又唔肯買部乾衣機。」

小新:「媽咪,但係真係好大陣味吖。」

美呀:「我都知吖,洗咗幾次都係咁…」

剛剛志廣放工回家,聽到以上的對話。

志廣:「老婆大人,其實嗰陣味係霉味,只要用白醋就可以解決。」

美呀:「白醋?我平時煮餸嗰啲?」

志廣:「係吖,其實霉味嘅來源係來自黴菌。黴菌散佈於空氣當中,幾乎無處不在。啲衫長時間唔洗,加上天氣潮濕悶熱,就會令黴菌大量繁殖。如果你唔係用含有殺菌成份的洗衣液,即使你洗完衫都會有黴菌係件衫到。所以,只要你喺洗衫之前,用白醋加水(1:1,000)浸一陣,隔10分鐘左右先再去洗,白醋中嘅醋酸就可以殺死黴菌,啲衫就唔會有霉味㗎喇。」

小新:「媽咪,咁你快啲用白醋殺晒所有黴菌啦!」

志廣:「小新,唔係所有黴菌都係唔好嘅。早期嘅抗生素─青黴素(Penicillin,或音譯盤尼西林),就係由青黴菌提煉出嚟。仲有平時你最鍾意食嘅芝士,都係由黴菌製成嘅。」

美呀:「老公,你真係好叻叻吖,原來黴菌都有好壞之分。不過我估爸爸為咗全家啲衫着想,係絕對唔會介意下個月加家用俾我去買白醋殺死堆壞黴菌。」

志廣:「…」

 

考考你:

黴菌經常用作食物加工,例如上文提及的芝士,你猜還有哪些食品是利用過黴菌加工製成?