想知道飲品中落咗幾多糖? – 創意教育組

 

#探索科學系列│想知道飲品中落咗幾多糖?│度折射率啦

 

要量度液體入面糖嘅含量,我哋首先要知道糖加咗入液體之後會影響該液體邊一啲物理特性。以糖水為例,我哋發現糖會影響水嘅折射率,加入嘅糖愈多,糖水嘅折射率愈大,例如純水嘅折射率係1.3330,含10%蔗糖嘅糖水折射率為1.3478,而含50%蔗糖嘅糖水折射率為1.4201。

 

要精準量度糖水嘅折射率,我哋可以用阿貝折射儀(Abbe Refractometer)直接量度。阿貝折射儀係由德國物理學家恩斯特‧阿貝(Ernst Karl Abbe)於19世紀末發明,主要作用係量度透明液體嘅折射率,從而了解液體中某一隻物質嘅濃度。用糖水嚟做例子,我哋可以用折射儀先量度唔同已知濃度糖水嘅折射率,搵出糖水濃度與折射率之間嘅關係,然後量度樣本,咁我哋就知道樣本入面糖嘅濃度!係一個非常快嘅方法搵出液體中糖含量嘅方法。

不過,使用呢個方法去量度糖濃度有好多限制:首先液體需要係接近透明,如果太過深色嘅液體就未必適合;而且我哋要確保液體入面唔會有其他可影響折射率嘅物質,否則有兩種物質互相影響測試結果,大大降低測試結果嘅準確度。

#Science

#Technology

#Engineering

#Mathematics