「苦」年 – 創意教育組

#虎視STEMSTEM

甜酸苦鹹鮮是人類可以品嚐嘅五種味道👅!明明苦味令人討厭🤢,但係苦喺味覺中其實佔咗一個重要嘅地位。咁點解我地要感覺到苦味呢🤔?原來同人類生存、演化有關🧬!

有好多天然有毒物質都含有帶有苦味嘅「生物鹼」;根據生物演化嘅物競天擇理論,可以想像,從前有兩種動物,一種對苦味冇咁敏感🙂,另一種動物就比較敏感🥵,少少苦已經作嘔食唔落🤮。當對苦味冇咁敏感嘅動物食咗啲有毒植物時,會覺得冇乜問題繼續食,最後就會較易中毒身亡😵,因此依種動物嘅數目會逐漸下降;相反,對苦味敏感嘅動物一食有毒植物就會嘔返出嚟,所以冇咁容易毒死,能夠繼續生存同繁衍,令數目逐漸增加,成為主流。

就係咁樣,討厭苦味減低咗人類喺演化期間大量食用☠️有毒植物☠️嘅機會,增加生存機率,所以苦味對我地嚟講非常重要!而且苦味相對其他味覺嘅敏度為高添!

不過,唔係所有苦嘅植物都會毒死人嘅,好多中藥基本上以天然草本為主🌿,而且帶有苦味;所以「苦口良藥」👍其實都有啲科學根據㗎!

#STEM

#Science

#Technology

#Engineering

#Mathematics